Propuneri de Proiecte pentru

Programul de Actiuni pe anul 2011-2012

       
Francmasoneria, din ultima vreme, a suferit o evolutie deloc confortabila, chiar daca toleranta a mentinut din toate puterile unitatea, s-au produs transformari de cele mai multe ori in varii directii, altele decat cele ale perfectibilitatii omului.
Privind spre izvoare, cunoscand radacinile, traditiile, cercetand modalitatile cum au lucrat francmasonii romani, aici la noi acasa, constatam urmatoarele:
- francmasoneria romana a fost importata de la alte Mari Puteri Masonice straine, fie prin initierea unor romani plecati la studii peste hotare si intorcandu-se au adus si masoneria in Romania, fie direct unele Puteri Masonice straine au construit aici loji, care lucrau sub auspiciile lor. Ex : Marele Orient Lusitan, Marele Orient al Frantei, Marele Orient Italian, Ioanitii, Templierii, etc;
- francmasoneria romana a traversat perioadele dintre cele doua razboaie mondiale si dupa, suferind mari pierderi, fiind continuu in mari framantari, dezbinari, divergente, lipsa de identitate intr-un cuvant. Totdeauna a fost ea insasi, inhibata, crezandu-se ca cei mici, nestiutori, si fara experienta, privind in sus, vor primi lumina de la Inaltele Porti ale Marilor Puteri Masonice Straine;
- francmasoneria romana a marcat Istoria Masoneriei Romane nu atat printr-o masonerie de substanta, traditionala, de fundament crestin ortodox, etc, ci o masonerie remarcata prin personalitatile acelor vremuri, chiar prin conducatorii de atunci, marii carturari, poeti, etc.
Necesitatile acelor vremuri, recunoasterea actului Marii Uniri, noile reforme ale statului etc, au reprezentat telul francmasonilor, iar francmasoneria ca si institutie mai putin conta ca este o francmasonerie de Rit Scotian Antic si Acceptat sau York sau Memphis Misraim, Martinism, Mare Orient, etc, erau de toate si toate aveau un singur ideal, crearea statului national, unitar, indivizibil si suveran.
Aceasta extrem de succinta prezentare am facut-o pentru a intelege astazi ca in ultimii 20 de ani nu vedem nimic altceva in plus, pe langa dificultatile specifice postrevolutionare, ca dealtfel in intreaga societate, decat exact aceleasi confuzii, divizari, aceleasi certuri, coruptie si nu in ultimul rand lipsa de identitate masonica, lipsa unei directii, lipsa de personalitati, criza de valori, criza de moralitate, spiritualitate, cultura, etc.
Daca asa stau lucrurile, Centrul Regional de Studii Francamsonice Paris Bucuresti, propune tuturor romanilor urmatorul Program Masonic de Redesteptare a valorilor, de cercetare si studiu, pentru cunoasterea amanuntita a Istoriei Francmasoneriei Romane, pentru a intelege oadata pentru totdeauna, ce este francmasoneria si ce rol are.
Masonii romani au incercat din rasputeri sa primeasca lumina, "multi au intrat in Masonerie dar Masoneria nu a intrat in ei", sa cunoasca masoneria sa o inteleaga pentru a ajunge la un prag de gandire si de traire masonica, o cultura masonica, o civilizatie masonica, etc.
Vedem, cel putin in ultimii 20 de ani o neimplinire aproape de neputinta a insusirii acestor invataturi masonice, incapacitatea de organizare, de construire de temple, etc, etc.
Fara a deranja pe nimeni, noi, in cadrul Centrului Regional de Studii Francamsonice Paris Bucuresti, am pus in dezbatere toate aceste provocari si am cautat sa dam un raspuns, sa aflam cauzele care au produs aceste devieri para masonice, astfel:

a). Dupa 1989, pe langa faptul ca multi din cei care au intrat in francmasonerie apartineau Partidului Comunist Roman si fostei securitati si nu numai, exact cei care exercitau represalii asupra francmasoneriei, au intemnitat-o in lagarele de exterminare, (cel mai odios Zarca Aiudului), ascunzandu-si astfel astazi trecutul sub, masca onorabilitatii Ordinului, multi atunci colaboratori ai securitatii si acum mari Venerabili de loji care invata generatiile de astazi, ce rol si cat de benefica este francmasoneria.
Intru-cat acest oameni duplicitari, aserviti altor grupuri de interese, cine poate sa-i creada si cui sa le mai creada?
Cand spun ei Adevarul, adevarul masonic, bineinteles?
Acesta va fi un subiect prezentat intr-un capitol aparte, legat de Problema Oculta, Dosarele Securitatii, amestecul francmasoneriei cu retelele de spionaj extern, colaborare si aservirea lor, diferitilor spioni ai marilor puteri ale lumii.
Concluzia este ca masoneria a fost terfelita, infiltrata si folosita in toate directiile, de catre toti, in special straini si nu stim cat a mai avut o contributie la formarea unei identitati masonice nationale, a unei traditii masonice romanesti, a unei masonerii romanesti, a unei masonerii pentru romani, a unei masonerii pe intelesul romanilor.

b). Incercarile din rasputeri a celor initiati, de a invata ritualurile de a se ridica la nivelul masonilor cu traditie, cu experienta masonica, s.a.m.d., au fost doar partiale, chiar la stadiul de mimetism, un dramatism al omului infrant de propria-i neputiinta, audierea in ritualuri preponderent a muzicii masonice a lui Mozart, apoi prezentarea unor planse de arhitectura, despre René Guénon, Ghilgameș, Rituri si Ritualuri Masonice, Agape Fraterne de Solstitiu, de mari bucurii etc, etc, ne-au emancipat precum vorba aceea: "Afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul”, am inceput sa zicem ca suntem universali, europeni, ca credem in Marele Arhitect al Universului si nu in Dumnezeu, am inceput sa zicem ca noi facem actiuni caritabile, umaniste, dar acestea toate s-au facut sporadic, cu ocazia Sfintelor Sarbatori de Iarna si Pasti, cand mesele la toti oricum sunt pline, dar nu s-au facut niciodata in 20 de ani un fond umanitar pentru sinistratii de la inundatii, etc, asa cum vedem la televizor, Biserica Ortodoxa Romana, are deschise conturi in lei, euro si dolari pentru sinistratii din localitatile afectate. Altadata erau actiuni masonice de colaborare cu Crucea Rosie, construirea de Spitale, Scoli, etc, astazi nimic, absolut nimic numai afaceri si business-uri intre frati, dintre care cele mai multe conflictuale.

"Francmasoneria sta pe un fundament cultural istoric valid care merita sa fie cunoscut si valorificat. Este vorba despre o traditie straveche pe care trebuie sa o scoatem in evidenta prin cercetari desfasurate in cadrul Centrului”.

Concluzia, toate aceste nepotriviri, superficialitati, se datoresc importului, de experiente masonice straine, lipsa cu desavarsire, a formarii unei identitati masonice nationale si promovarii ei in lume, exemplu, cred ca a-l face cunoscut pe Mesterul Manole, asemenea lui Hiram, Mihai Eminescu, Ciprian Porumbescu, George Enescu, Apostolul Andrei, portul popular romanesc, simboluri traditionale romanesti, Biblia pe care depunem juramantul masonic la initiere, adica sa facem o masonerie romaneasca pentru romani, o masonerie pe intelesul romanilor, sa avem o identitate masonica nationala, o traditie ancestrala, ar constitui un mare astru care sa straluceasca pe cupola masonica europeana.
Respectul fata de muzica scotiana, invataturile egiptene, cele grecesti, etc, dar cu cele romanesti, latine, ce facem? fundamentul nostru crestin ortodox ne face sa zicem, ce? Masoneria nu a inceput cu Anderson, un pastor protestant care a declansat conflictul intre catolici si protestanti pe glob, lui ne supunem si pe cine Veneram?
Ii respectam pe toti, fiecare prin traditia lui, cultura lui, obiceiurile lui, cantecele, identitatea lui, etc, dar dreptul nostru de om liber, dreptul la exprimare, la patriotism, iubirea de tara, de pamant, nu ni le ia nimeni, atunci ce facem?
Cred ca a venit vremea sa vorbim mai mult de simbolurile noastre, de exemplu rodul pamantului, creatie a lui Dumnezeu, lasat omului cu mesaj complex asupra cum va fi cultura de porumb, grau, orz si butia cu vin, al fiecarui an, din care batranii intelegeau ce recolte vor fi in acel an. Iata ce mesaj nescris, simbol, poate fi mai ezoteric si mai masonic decat acesta?
In acest fel exemplele pot continua si masoneria romana sa poata capata substanta, identitate, sa aiba o tinta, sa aiba o carma, si sa creasca moral si spiritual personalitati de rang-elite-care vine de la verbul "a alege"= alesii, confirmand zicala biblica, „multi chemati, putini alesi”.

„Nu in ultimul rand, Centrul Regional de Studii Francmasonice Paris Bucuresti poate functiona in Romania dupa modelul A.M.M.L.A. astfel incat sa creeze o platforma comuna de discutii intre diferitele Obediente, astfel incat francmasonii din Romania sa inteleaga ca mai important decat ceea ce ii desparte este ceea ce ii uneste.”

Centrul Regional de Studii Francmasonice Paris Bucuresti, propune urmatorul Program:

A. Actiuni interne si internationale:

I. Actiuni interne:

* Activitati de Studiu si Cercetare a Arhivei Masonice din Romania si de peste hotare.

* Activitati de Studiu si Cercetare a Arhivelor Masonice de la C.N.S.A.S. din Bucuresti.

* Activitati de Studiu si Cercetare a Arhivelor Masonice de la Arhivele Nationale ale Statului Roman si de la filialele din tara.

* Loja de Ritualistica si Cercetari Masonice care traduce si interpreteaza diferite Ritualuri Masonice ale tuturor Riturilor, Ordinelor Masonice, s.a.m.d.

* Activitati de Studiu si Cercetare a Bibliei, Filocaliilor.

* Activitat de traducere de carte in limba romana, a unor opere masonice prestigioase.

* Activitati de promovare a personalitatilor masonice romanesti.

* Activitati de Studiu si Cercetare a Simbolurilor, numerelor si pildelor traditionale romanesti.

* Monografii masonice ale diferitelor Orase ale Romaniei.

* Muzica Masonica traditionala romanesca.

* Arta si Creatie Masonica prin pictura, sculptura, gravura, tesatura, etc.

* Editarea Revistei "Cuvant Masonic", trimestrial.

II. Actiuni interne de colaborare cu alte institutii din Romania.

Protocol de colaborare cu Marea Loja Nationala a Romaniei:

* Cursuri de pregatire a unui Venerabil de Loja, in Ritul practicat.

* Cursuri de pregatire a unui ofiter sau Demnitar de loja in ritul practicat.

* Mese Rotunde cu invitati din Marea Loja Nationala a Romaniei, Obedienta prietene, presa, biserica, cultura, etc

Protocol de colaborare cu C.I.S. C. E. (Centrul Independent de Studii si Cercetari Ezoterice, din Bucuresti):

* Mese Rounde.

Protocol de colaborare cu C.N.S.A.S.

Protocol de colaborare cu Academia Romana.

Protocol de colaborare Centrul de studii Francamsonice din Romania.

Protocol de colaborare cu Muzeul de Istorie a Romaniei.

Protocol de colaborare cu Muzeul National Bruckenthal, din Sibiu.

Protocol de colaborare cu Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, din Cluj Napoca.

Potocol de colaborare cu Fundatia Constantin Brancusi, din Bucuresti.

III. Actiuni interne proprii:

- Muzeul Masonic National.

- Biblioteca Masonica.

- Editura Marii Loji Nationale a Romaniei.

- Cursuri de pregatire masonica in fiecare saptamana, joia, orele 19.00.

- Magazin Decoruri.

IV. Actiuni intenationale:

* Activitati de Studiu si Cercetare a masoneriei europene si universale in cadrul A.M.M.L.A.

* Activitati de Studiu si Cercetare a masoneriei in Balcani, in colaborare cu G.L.U.D.E.

* Activitati de Studiu si Cercetare in baza Protocolului de colaborare cu C.I.E.M. din Madrid, Spania.

* Activitati de Studiu si Cercetare in baza Protocolului de colaborare cu Biblioteca Publica Arus, Barcelona, Spania.

* Activitati de Studiu si Cercetare a masoneriei de fundament crestin ortodox in toate tarile cu religie preponderent crestin-ortodoxa.

* Activitati de Studiu si Cercetare a culturii masonice danubiene.

* Activitati de Studiu si Cercetare a masoneriei in Ungaria, Austria, Germania.

B. Activitati de dezvoltare si Organizarea a Centrului Regional de Studii Francmasonice Paris Bucuresti

I. Interne.

Infiintarea de sucursale in cat mai multe Orase din Romania.

Dotarea cu spatiu, echipamente si personal pentru o dezvoltare zonala si regionala, armonioasa.

II. Internationale.

Imputernicirea unor membrii ai Centrului Regional de Studii Francmasonice Paris Bucuresti, de a deschide noi oportunitati de cunoastere si dialog cu cetateni romani, aflati in alte tari si cu alti cetateni de peste hotare.



Copyright © 2002 - 2012 MLNaR | MAREA LOJA NATIONALA A ROMANIEI-Loja de Ritualistica Comparata si Cercetari Masonice.
All rights reserved.
Distribuirea şi, sau reproducerea totală sau parţială a informaţiilor şi materialelor este strict interzisă fără aprobarea scrisă a conducerii  MLNaR-Loja de Ritualistica Comparata si Cercetari Masonice si se pedepseste conform legii.

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool